چراغ استخر
نوشته شده توسط : estakhrbama

یکی از محبوب ترین تجهیزات و لوازم استخر ، چراغ استخر LED است. در هنگام نصب چراغ های استخری LED، فراتر از بحث روشنایی، باید از برخی تکنیک های حرفه ای مورد نیاز آشنایی داشته باشید:

 

چراغ های استخری LED

محبوبیت چراغ استخر LED به طرز چشمگیری افزایش یافته است. کاربران خواهان سرگرمی برای استخرهای خود می باشند و استفاده از چراغ استخر LED راهی مناسب برای دستیابی به این حقیقت است. از مزایای چراغ استخری، طول عمر طولانی تر و نیاز کم به انرژی چراغ استخر LED ، سبب شده است که این چراغ ها گزینه ای مقرون به صرفه برای مالکان استخر در نظر گرفته شوند. اما همه افراد نمی دانند که چگونه باید بهترین و بیش ترین بهره را از این چراغ های استخری بدست آورد. این مقاله به شما کمک می کند تا به یک نورپردازی پویا و ایده عال برای استخر شنای خانه خود برسید.

چراغ استخر

 

 

عامل مهم در انتخاب چراغ استخر 

نورپردازی در آب با نورپردازی در سایر محیط ها بسیار تفاوت دارد. در واقع، روشنایی چراغ ها تنها عاملی نیست که هنگام طراحی نورپردازی استخر باید مورد توجه قرار گیرد. بلکه عواملی همچون:

روشنایی محیط اطراف استخر

نورپردازی شناگران، دیواره ها، کف و اشیا استخر

روشنایی خود آب

حجم رنگی چراغ ها

شکل، رنگ و بافت استخر

شفافیت آب استخر

تعادل بین قسمت های روشن و کم نور

باید لحاظ شوند.  

رنگ و بافت استخر

رنگ و بافت داخلی استخر تأثیر زیادی در کیفیت چراغ استخر دارد. سطوح تاریک تر استخر نور بیشتری را جذب می کنند. سطوح روشن تر بیشتر نور را منعکس می کنند. به عنوان یک اصل کلی، در استخرهای تاریک ترباید از چراغ های بیشتری استفاده کنید.  

رنگ نور چراغ استخر

به طرز تعجب برانگیزی حتی وقتی آب کاملا تمیز و شفاف به نظر برسد، خود می تواند نور را جذب کند. میزان جذب از رنگی به رنگ دیگر تغییر می کند. به عنوان مثال، چراغ های آبی ممکن است 5 برابر روشن تر از چراغ های قرمز، با فرض خروجی یکسان باشد به نظر برسند. میزاند روشنایی بین رنگ های مختلف و نورپردازی متنوع به طرز چشمگیری تغییر خواهد یافت.  

تنظیم موقعیت و مکان چراغ استخر

برای استخرهای کوچک، می توان از یک چراغ مستقل استفاده کرد تا طول استخر برای دست یابی به سطحی هموار و برابر از روشنایی تنظیم شود. برای استخرهایی با طول بیشتر، می توان از چندین چراغ در انتهای مخالف استخر استفاده کرد. این کار موجب داشتن یک روشنایی مساوی در طول استخر می شود و از ایجاد سایه جلوگیری می کند. برخی استخرها طولی بیشتر از حداکثر مسافتی دارند که  پرتو های چراغ می توانند داشته باشند. در این حالت، چراغ ها باید به طور یکنواخت در امتداد دیواره های استخر قرار بگیرند. یک قانون کلی برای قرار دادن چراغ ها در این حالت این است که در هر 8 یا 4 فیت از انتهای استخر چراغ ها را نصب کنید. استخرهای بزرگتری که دارای پله هایی در کناره های باریک خود هستند، قرارگیری چراغ ها در جهت مخالف هر انتها را غیرممکن می سازند. در این حالت، چراغ ها باید در طول نزدیکترین دیواره ستخر به محیط خانه نصب شوند. این کار روشنایی یکنواخت را برای استخر و پله ها با حداقل سایه ی ممکن فراهم می کند. برای اشکال غیر معمول استخر همچون استخر های L شکل، هر قسمت باید به عنوان یک استخر جداگانه با نیازهای نورپردازی خاص خود درنظر گرفته شود. برای بسیاری از استخرهای سنتی، ایجاد نورپردازی از انتهای مخالف استخر ممکن نیست. هنگام نصب چراغ ها در به طول استخری منحنی شکل و خمیده، باید شکل دیوار را در نظر گرفت. منحنی های درونی و مقعر شکل نور را به سمت مرکز استخر متمرکز می کنند، بنابراین می توان چراغ های موجود در این دیوارها را به طور مستقل از هم نصب کرد. هرچه تعداد شعاع های نوری بیش تر باشند، چراغ های مستقل از هم می توانند روشنایی بیشتری داشته باشند. چراغ های پیوسته را می توان به راحتی روی منحنی ها قرار داد. در هنگام نصب چراغ های بزرگتر مراقب باشید تا منحنی های دیوار سبب ایجاد فشار بیش از حد بر روی چراغ ها نشود. یک طراحی نورپردازی استخری موفق شامل رعایت ترکیب، ایمنی و راندمان انرژی متناسب است. ترکیب نور و سایه یک تجربه احساسی را برای کاربران ایجاد می کند. با گزینه های بسیار متنوع موجود در بازار از چراغ استخر LED، شما گزینه ها و نمونه های زیادی برای برگزیدن خواهید داشت. نصب چراغ های LED فشرده و تطبیق پذیر مصرف انرژی را کاهش می دهد و روشی ایده آل برای دستیابی به طراحی درخشان استخری می باشد.

فروشگاه اینترنتی لوازم استخر
مرکز فروش لوازم استخر
لوازم و تجهیزات استخر
قیمت لوله یو پی وی سی
لیست قیمت لوله یو پی وی سی
تاسیسات استخر
استخر و سونا و جکوزی
قیمت انواع وان جکوزی
فروش آبنما
قیمت آبنما





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: